ALCAR TECHNOLOGIA
Technologia produkcji felg aluminiowych


Zazwyczaj siedząc w swoim samochodzie, zupełnie naturalnie, nawet nie myślimy o tym, co sprawia, że ​​faktycznie możemy się przemieszczać. Mówiąc wprost, felgi dla samochodu są jak nogi dla człowieka, a jak wiadomo, są one najważniejsze w utrzymaniu naszej postawy. Na przykład, jeśli z powodu urazu źle stawiamy stopę, to oznacza ciągłe utrzymywanie złej postawy całego ciała. Tak samo jazda na uszkodzonej feldze powoduje odchylenia w geometrii samochodu, co może powodować zagrożenie dla kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu.

Dlatego jesteśmy zobowiązani do spełnienia najwyższych wymagań jakościowych. Ta obietnica nie jest tylko wymuszona przez przepisy prawa - szczycimy się produkcją powyżej oczekiwań. "Made in Germany" nie jest tylko wyrażeniem marketingowym - oznacza ono najwyższą jakość i maksymalne bezpieczeństwo - udowodnione i certyfikowane!

SZCZEGÓŁY FELGI ALUMINIOWEJ
Rozstaw śrub (lub szpilek)
Parametry te określają ilość otworów oraz średnicę, na jakiej są opisane.

Otwór centralny
Otwór centralny zwany taż nabą musi bezwzględnie pasować do kołnierza piasty. Stosujemy, tzw. pierścienie centrujące (redukcyjne), aby umożliwić zastosowanie danego typu felgi do różnych samochodów ("basic ring system").
Odsadzenie (ET / Offset)
Jest to odległość między płaszczyzną symetrii felgi a płaszczyzną, którą obręcz styka się z płaszczyzną montażową pojazdu. Może ona być ujemna lub dodatnia w zależności od ustawienia płaszczyzny montażowej względem tarczy felg. Ten parametr jest bardzo ważny, ponieważ definiuje położenie felgi.

Szerokość felgi
Wewnętrzna odległość pomiędzy dwoma rantami felg. Szerokość felgi jest parametrem oznaczającym wielkość felgi.

"Kołnierz" (Hump)
Kiedy na felgę działają duże siły poziome (np. przy jeździe po okręgu), wygarbienie na obręczy, przeciwdziała zsunięciu się opony z felgi, zabezpieczając tym samym przed nagłą utratą ciśnienia w oponie. Jest wiele różnych typów wygarbień na obręczach felg.

Oznaczania felgi
przykład 7,5J x 17H2

7,5 .......szerokość felgi
J............kształt profilu felgi
17.........średnica obręczy
H2.........podwójny kołnierz

TWORZENIE NOWEGO MODELU
Tworzenie nowego modelu rozpoczyna się po prostu od pomysłu na design alufelgi. Tworzy się, tzw. "podręcznik felgi", gdzie określa się graficzny wygląd przyszłej felgi oraz techniczną konstrukcję felgi (jednoczęściowa felga, dwu- czy wieloczęściowa itp.). Następnie za pomocą specjalnego programu komputerowego następuje trójwymiarowa wizualizacja felgi 3D. Na tym etapie można dokładnie obejrzeć felgę i jest to początek nanoszenia wszelkich poprawek i ulepszeń.

TECHNICZNY TEST NAPRĘŻEŃ WŁASNYCH
Pod ogromnym - niespotykanym w rzeczywistości - obciążeniem formowana jest felga przy pomocy siły maszyn. Przeprowadzona zostaje analiza zmian w feldze, przedstawiona za pomocą kolorów na ekranie monitora. Obszar z największym naprężeniem zaznaczony jest na czerwono, bez żadnych naprężeń na zielono.  ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZOALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZOALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO








Po przeprowadzeniu testu naprężeń felga jest poddawana naciskom w części ramion felgi. Również tutaj można zaobserwować krytyczne obszary (w 100-krotnym powiększeniu) i skorygować poprzez odpowiednią zmianę kształtu. po naniesiniu zmian felga jest poddawana ponownie analizie, aż do momentu, gdy nie będzie żadnych naprężeń (czerwonych obszarów). Dzięki przeprowadzaniu serii testów i poddawaniu felgi niestandardowym obciążeniom felga jest poddana dużo większym siłom niż w codziennym użytkowaniu.
Felga, po wielokrotnych testach i udoskonalona w najmniejszych szczegółach, oznacza pewność dla kierowcy a dla nas najwyższą jakość produktów, które wytwarzamy.

TESTY TÜV
Każda felga wyprodukowana przez ALCAR przechodzi testy TUEV, gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa na lata użytkowania. Najważniejszymi testami TUEV są:
• Test wytrzymałościowy - symuluje siły boczne, które działają na felgę, kiedy jedzie ona po okręgu, zakręca.
• Test rolowania - felga poddawana jest naprężeniom powstającym podczas jazdy prosto jak również po okręgu.
• Test uderzeniowy - symuluje zderzenie z krawężnikiem. Specjalny młotek uderza raz w rant felgi i raz w jej ramię.
• Test jezdny - ten test przeprowadzany jest z każdym autem dla którego jest dana felga przewidziana. Jego wyniki weryfikują parametry felgi i jej właściwe dopasowanie do konkretnej wersji auta. Każda zmiana parametrów auta (wersji silnika, nadwozia, mocy, zawieszenia, układu hamulcowego) wymaga kolejnych testów.

Wielu producentów tańszych produktów szczególnie z Dalekiego Wschodu, legitymizuje się certyfikatami ISO, lub TUEV wydanymi na fabrykę. Niestety jest to zupełnie inny typ certyfikatu, który nie gwarantuje jakości felg i ich właściwego doboru do konkretnego auta.

FELGI ALUMINIOWE IDEALNE TAKŻE NA ZIMĘ
Generalnie nie ma felg produkowanych tylko i wyłącznie do użytku w zimie. Odporność felgi na warunki zimowe (sól, piasek) wynika z jakości zastosowanych lakierów powierzchniowych. ALCAR w swoich markach stosuje wyjątkowo wysokiej jakości lakiery do wykańczania felg, które sprostają trudnym warunkom zimowym.
Ewentualnym przeciwskazaniem do stosowania felg w zimie jest ich wersja polerowana (czarno-srebrna), która w wyniku procesu technologicznego jest pozbawiona warstw ochronnych lakieru od czoła felgi. W miejscu tym bezbarwny lakier akrylowy jest położony bezpośrednio na aluminium, przez co jego uszkodzenie może doprowadzić do inicjacji procesu korozji aluminium.
Efekt ten jest szczególnie widoczny w przypadku tanich felg sprowadzanych z Dalekiego Wschodu, które technologicznie nie spełniają wysokich standardów produkcyjnych stosowanych w fabrykach europejskich.

ZABEZPIECZENIE PRZED DZIAŁANIEM SOLI
Wszystkie felgi ALCAR muszą przejść test z solą. Test polega na pryskaniu roztworem solnym na zarysowaną felgę przez 300 godzin. Test pokazuje bardzo wyraźnie jakość lakieru wykończającego felgę poprzez „wypączkowanie” w miejscach o niższej jakości.

ŁAŃCUCHY ŚNIEŻNE
Łańcuchy śnieżne założone we właściwy sposób i w odpowiednim czasie nie stanowią żadnego problemy dla felg ALCAR. W zależności od samochodu, ALCAR przykłada szczególna uwagę, aby mieć pewność, że łańcuchy są dopuszczone przez certyfikat TUEV.

CZYSZCZENIE, PIELĘGNACJA I PRZECHOWYWANIE FELG ALUMINIOWYCH 
Do pielęgnacji felg należy używać specjalnie przeznaczonych do tego płynów i ścierek. Nie wolno używać agresywnych środków (substancji żrących, do szorowania), które z pewnością mogą naruszyć i uszkodzić powierzchnię felgi. Jeżeli chcemy przechować felg, np.: w sezonie zimowym, należy pamiętać, aby najpierw je wyczyścić i aby przechowywać je w suchym miejscu.


ZOBACZ FELGI
O ALCAR
AKTUALNOŚCI