ALCAR & System kontroli ciśnienia w oponach tpms

Przewaga dzięki know-how. Felgi ALCAR to 100% gwarancja dopasowanych czujników TPMS
Faktem jest, że od 1 listopada 2014 roku również w Polsce, wejdzie w życie nowa dyrektywa Unii Europejskiej, mówiąca o konieczności stosowania Systemu Kontroli Ciśnienia w Oponach - TPMS, we wszystkich nowych samochodach osobowych kategorii M1. Wszystkie felgi ALCAR, od początku 2012 roku są konstrukcyjnie przystosowane do montażu bezprzewodowych czujników TPMS, a stosowne informacje opisujące te uwarunkowania są zawarte w dokumentach homologacyjnych TUEV. 

Przeczytaj co to za skrót TPMS i co on oznacza dla Ciebie!

ALCAR oferuje swoim Partnerom zaawansowaną więdzę o TPMS oraz dedykowane rozwiązanie producenckie.
 
  •  

ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO STAHLRAD   ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO STAHLRAD  
video TreninG
ALCAR TPMS Video-Trening teraz także online. 

TPMS Video Trening
KOmpleksowa Oferta
Sprawdź naszą bogatą ofertę tylko dla Parnerów ALCAR:

Broszura informacyjna 

 
 

TPMS Główne Informacje

Co to jest TPMS?


System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) to zintegrowany z pojazdem system, który na bieżąco monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Istnieją dwa różne typy systemów: bezpośredni (pomiar ciśnienia za pomocą czujnika w feldze), oraz pośredni (pomiar za pomocą czujnika ABS w aucie). Wyświetlacz na desce rozdzielczej pojazdu ostrzega kierowcę, jeżeli system wychwyci spadek ciśnienia w jednej lub więcej opon.

TPMS spełnia trzy funkcje:
  • Zwiększa bezpieczeństwo jazdy
  • Zapobiega zwiększonemu zużyciu paliwa spowodowanego zmniejszonym ciśnieniem w oponach 
  • Zapobiega zwiększonemu zużyciu ogumienia spowodowanego niewłaściwym ciśnieniem w oponach
TPMS
 

TPMS - WYMAGANIA Prawne

Jakie wymagania prawne musi spełniać czujnik TPMS?

Zgodnie z Dyrektywą UE, od 01 listopada 2014 roku, wszystkie nowe pojazdy opuszczające salony polskich dealerów samochodowych, muszą być wyposażone fabrycznie w czujniki ciśnienia TPMS. Rozporządzenie nie przewiduje jednak, jaki system kontroli ciśnienia w oponach powinien być zastosowany, więc dozwolone są oba systemy, zarówno bezpośredni jak i pośredni, które, spełniają warunki Regulacji ECE-R 64. ECE-R 64 stanowi wyłącznie o funkcjonalności systemów, ale nie narzuca, czy czujnik powinien być oryginalny czy z rynku wtórnego.

UWAGA! Zużyty czujnik do monitorowania i kontroli ciśnienia w oponie w pojazdach kołowych (np. samochody osobowe) to tzw. elektrośmieci. Kliknij i dowiedz się więcej co to oznacza -tutaj.

Ceny sprzedawanych przez ALCAR POLSKA Sp. z o.o. produktów zawierają koszty gospodarowania odpadami. Wysokość KGO dla poszczególnych kategorii produktowych znajdują się w pliku PDF:

KGO 2016_03.pdf



Law
 

TPMS, a zakup felg
Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie felg?


Jeśli pojazd jest już wyposażony w TPMS to należy ustalić, czy jest to system pośredni czy bezpośredni. W pierwszym przypadku, felgi można kupić w tradycyjny sposób, gdyż ich zakup nie wpłynie w żaden sposób na zamontowany w aucie system TPMS.

Jeśli w Twoim aucie TPMS jest systemem bezpośrednim, wówczas należy przy zakupie felg zwrócić uwagę na następujące kwestie:

1. Czy wybrany model/wzór felgi spełnia wszystkie wymagania dotyczące montażu czujnika TPMS?

2. Ze względu na złożoność technologii TPMS, zalecamy korzystanie z pomocy wyłącznie specjalistycznych firm. Warsztaty te są wyposażone w odpowiedni sprzęt programujący, oraz narzędzia do wymiany opon, konserwacji i rozwiązywania innych problemów (np. ostrzeżenie na wyświetlaczu)!


Wszystkie felgi ALCAR zostały już przygotowane do montażu niezbędnych czujników bezprzewodowych (bezpośredni TPMS), a najistotniejsze informacje odnotowujemy w certyfikatach TÜV od początku 2012 roku.

W związku z powyższym zakup felg jest niezwykle łatwy, ponieważ dla klientów ALCAR nic się nie zmieni.
RDKS TPMS
 

ALCAR KNOW-HOW

Dane techniczne oraz informacje dotyczące konserwacji i serwisu czujników TPMS.

Jakie różnice występują pomiędzy systemem bezpośrednim, a pośrednim?

Bezpośredni system dokonuje pomiaru ciśnienia w oponach przez czujnik zintegrowany z kołem, a informacje są przenoszone bezprzewodowo do urządzenia kontrolującego w pojeździe. Różne wyświetlacze, poszczególnych modeli aut dostarczają kierowcy informacje o bieżącej wartości ciśnienia albo ostrzeżenie, kiedy ciśnienie w oponach jest zbyt niskie. Takie systemy są bardzo precyzyjne, ponieważ monitorują ciśnienie bezpośrednio dla każdego koła.

Jak działa system pośredni?

Za pomocą systemu pośredniego, zintegrowane z ABS i trakcją czujniki monitorują poszczególne prędkości obrotowe kół. Różnice mogą się pojawić w momencie spadku ciśnienia w oponach, a ponadto, ciśnienie zależne jest od oscylacji kół i jest mierzone przez zaawansowany proces przetwarzania sygnału. Każda zmiana w postaci jakiegokolwiek spadku ciśnienia jest natychmiast wychwytywana.

Jakie są wady i zalety takich systemów?

Bezpośredni TPMS pozwala na bardzo precyzyjne zbieranie danych i posiada dodatkowe funkcje, takie jak rozpoznanie pozycji opon, wykrywanie utraty ciśnienia podczas postoju pojazdu i monitorowanie ciśnienia powietrza w oponie koła zapasowego. Jednakże system ten wymaga poniesienia dodatkowych kosztów i szczególnej uwagi przy wymianie opon, czy ich konserwacji. Wszystkie opony w pojeździe (letnie, zimowe, zapasowe) muszą być wyposażone w prawidłowo działający czujnik.

TPMS pośredni jest mniej precyzyjny, ponieważ nie mierzy ani ciśnienia, ani temperatury w oponach, ponadto, nie wykrywa spadku ciśnienia podczas postoju auta. Jednak system jest znacznie łatwiejszy w utrzymaniu i mniej kosztowny, ponieważ koła nie są wyposażone w czujniki ciśnienia. 

Jaki wpływ ma system TPMS na utrzymanie i serwis pojazdu?
 
Korzystanie z TPMS podczas jazdy, a także w obliczu kwestii utrzymania samochodu stwarza nowe wyzwania, zarówno dla kierowcy, jak i warsztatu:

Właściciel pojazdu, którego samochód jest wyposażony w bezpośredni system TPMS, nie będzie mógł samodzielnie zmienić opony, ale będzie potrzebować pomocy specjalnie wykwalifikowanego serwisanta, aby odpowiednio dopasować, dokonać kalibracji i sprawdzić czujnik w kole. Ze względu na wprowadzenie rozporządzenia w całej UE , rozwój nowej technologii związanej z czujnikami TPMS spowoduje, że warsztaty wulkanizacyjne oraz specjalistyczne serwisy będą szkolić swoich pracowników i inwestować w niezbędny sprzęt.

Czy można samodzielnie właściwie dopasować bezpośredni system TPMS?

Montaż opon to kwestia związana z bezpieczeństwem, więc wymaga specjalistycznej wiedzy (np. umiejętne oszacowanie stanu zużycia opony, czy zastosowanie odpowiedniego momentu dokręcania śrub). Dlatego ALCAR zaleca dokonywanie tego typu prac i usług wyłącznie w wyspecjalizowanych warsztatach i serwisach.

Bezpośrednie systemy TPMS to także różne nowe wymagania techniczne:

  • Konieczność kontroli zaworu przy każdej wymianie kół, aby zapobiec jego zużycu. 
  • Dla nowych opon: w celu zapewnienia sprawnej komunikacji pomiędzy czujnikiem a odbiornikiem TPMS, należy dokonać nowej konfiguracji czujników do pojazdu, w sytuacji, gdy są używane nowe czujniki (nowy ID czujnika) bądź następuje zmiana położenia kół wyposażonych w czujniki.
  • Podczas wymiany opon należy dokładnie sprawdzić stan naładowania baterii czujników.

Mój samochód nie jest wyposażony w TPMS, czy należy doposażyć auto?

Pojazdy, które podlegają obowiązkowi posiadania TPMS będą już wyposażone w pośredni lub bezpośredni TPMS przez producenta pojazdu, gdyż w przeciwnym razie pojazd nie otrzyma homologacji i innych zezwoleń uprawniających go do normalnego ruchu w każdym z państw członkowskich UE.

Doposażanie auta w instalację TPMS nie jest obowiązkowe.
 

OPTYMALNE ROZWIĄZANIE ALCAR
TPMS FIT – profesjonalne wsparcie ALCAR!


Złożone wyzwanie – jedno rozwiązanie
ALCAR oferuje dedykowane rozwiązanie producenckie. Oprócz samych czujników, kompleksowa oferta obejmie narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie, serwis, części, oraz zestawy zapasowe, a także systemowe wsparcie dla wszystkich klientów i partnerów. Ponadto, w ALCAR Webshop będzie można znaleźć wszelkie niezbędne informacje, oraz aktualizacje oprogramowania.

ALCAR know-how oznacza korzyści
Grupa ALCAR analizowała i rozwiązywała najważniejsze kwestie związane z TPMS od samego początku, jak tylko pojawiła się informacja o obligatoryjnym wyposażeniu aut w czujniki, a tym samym jest w stanie zapewnić swoim klientom kompletny pakiet TPMS. Od 2012 roku intensywnie pracujemy nad gromadzeniem informacji oraz optymalnymi rozwiązaniami związanymi z kontrolą ciśnienia w oponach, a także systematycznie przygotowujemy się do wprowadzenia do oferty czujników TPMS, zgodnie z Rozporządzeniem EU Nr 661/2009, oraz Regulacją ECE Nr 64, co już można zauważyć, ponieważ w konstrukcji swoich nowych wzorów felg uwzględniamy parametry, umożliwiające bezpośrednią instalację czujników pomiaru ciśnienia na felgach, a odpowiednie adnotacje umieszczane są w certyfikatach TÜV.

Felgi ALCAR to 100% gwarancja dopasowanych czujników TPMS
Dystrybutorzy opon, oraz dealerzy samochodowi, którzy szukają bezpiecznego, sprawdzonego i odpowiednio dopasowanego rozwiązania w dalszym ciągu, z pełną odpowiedzialnością mogą rekomendować marki AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO, ALCAR STAHLRAD oraz ALCAR Felgi Hybrydowe. Czujniki TPMS dystrybuowane przez ALCAR będą pasować perfekcyjnie.
ALCAR TPMS Device