Alcar

TPMS -
System kontroli 
ciśnienia w oponach

TPMS W

JAKOŚCI OE

PRZYSZŁOŚĆ SYSTEMÓW TPMS TO ALCAR!

Od końca 2014, obowiązek montowania systemu kontroli ciśnienia w oponach we wszystkich nowych pojazdach osobowych stał się faktem, wszyscy o tym wiedzą. Natomiast nie wszyscy wiedzą o tym, że od 1 lipca 2020, ALCAR w swojej ofercie posiada nowoczesny produkt kolejnej generacji z segmentu TPMS, do pojazdów osobowych obsługiwanych w ramach rynku wtórnego. Jako europejski lider na rynku wtórnym felg aluminiowych i stalowych, ALCAR proponuje najnowocześniejszy czujnik zgodny ze standardami jakości pierwszego montażu. Nowoczesny, bardzo skuteczny programator, nowe zestawy montażowe części zamiennych, szeroki zakres usług dodatkowych, oraz najlepszy na rynku konfigurator TPMS, które dopełniają nowe portfolio ALCAR TPMS.

Poświęć chwilę i przeczytaj, w jaki sposób ALCAR może wesprzeć Twój codzienny biznes w zakresie systemów TPMS.

ALCAR Sensor logos
TPMS W PIGUŁCE

CO TO JEST TPMS?
System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) to zintegrowany z pojazdem system, który na bieżąco monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Istnieją dwa różne typy systemów: bezpośredni (pomiar ciśnienia za pomocą czujnika w feldze), oraz pośredni (pomiar za pomocą czujnika ABS w aucie). Wyświetlacz na desce rozdzielczej pojazdu ostrzega kierowcę, jeżeli system wychwyci spadek ciśnienia w jednej lub więcej opon.

 

TPMS spełnia 4 funkcje:

  • Zwiększa bezpieczeństwo jazdy, dzięki lepszej przyczepności, stabilniejszemu sterowaniu oraz krótszej drodze hamowania
  • Zapobiega zwiększonemu zużyciu paliwa spowodowanego zmniejszonym ciśnieniem w oponach
  • Zapobiega zwiększonemu zużyciu ogumienia spowodowanego niewłaściwym ciśnieniem w oponach
  • Dzięki mniejszemu zużyciu paliwa, redukuje emisję CO2 oraz wpływa na dłuższą żywotność opony
TPMS & ZAKUP FELG

Jeśli pojazd jest już wyposażony w TPMS to należy ustalić, czy jest to system pośredni czy bezpośredni. W pierwszym przypadku, felgi można kupić w tradycyjny sposób, gdyż ich zakup nie wpłynie w żaden sposób na zamontowany w aucie system TPMS.


Jeśli w Twoim aucie TPMS jest systemem bezpośrednim, wówczas należy przy zakupie felg zwrócić uwagę na następujące kwestie: 
1. Czy wybrany model/wzór felgi spełnia wszystkie wymagania dotyczące montażu czujnika TPMS?
2. Ze względu na złożoność technologii TPMS, zalecamy korzystanie z pomocy wyłącznie specjalistycznych firm. Warsztaty te są wyposażone w odpowiedni sprzęt programujący, oraz narzędzia do wymiany opon, konserwacji i rozwiązywania innych problemów (np. ostrzeżenie na wyświetlaczu)!

Wszystkie felgi ALCAR zostały już przygotowane do montażu niezbędnych czujników bezprzewodowych (bezpośredni TPMS), a najistotniejsze informacje odnotowujemy w certyfikatach TÜV od początku 2012 roku..

TPMS WIEDZA EKSPERCKA

DANE TECHNICZNE ORAZ INFORMACJE DOTYCZĄCE KONSERWACJI I SERWISU CZUJNIKÓW TPMS.


Jakie różnice występują pomiędzy systemem bezpośrednim, a pośrednim?
Bezpośredni system dokonuje pomiaru ciśnienia w oponach przez czujnik zintegrowany z kołem, a informacje są przenoszone bezprzewodowo do urządzenia kontrolującego w pojeździe. Różne wyświetlacze, poszczególnych modeli aut dostarczają kierowcy informacje o bieżącej wartości ciśnienia albo ostrzeżenie, kiedy ciśnienie w oponach jest zbyt niskie. Takie systemy są bardzo precyzyjne, ponieważ monitorują ciśnienie bezpośrednio dla każdego koła.


Jak działa system pośredni?

Za pomocą systemu pośredniego, zintegrowane z ABS i trakcją czujniki monitorują poszczególne prędkości obrotowe kół. Różnice mogą się pojawić w momencie spadku ciśnienia w oponach, a ponadto, ciśnienie zależne jest od oscylacji kół i jest mierzone przez zaawansowany proces przetwarzania sygnału. Każda zmiana w postaci jakiegokolwiek spadku ciśnienia jest natychmiast wychwytywana.

Jakie są wady i zalety takich systemów? 
Bezpośredni TPMS pozwala na bardzo precyzyjne zbieranie danych i posiada dodatkowe funkcje, takie jak rozpoznanie pozycji opon, wykrywanie utraty ciśnienia podczas postoju pojazdu i monitorowanie ciśnienia powietrza w oponie koła zapasowego. Jednakże system ten wymaga poniesienia dodatkowych kosztów i szczególnej uwagi przy wymianie opon, czy ich konserwacji. Wszystkie opony w pojeździe (letnie, zimowe, zapasowe) muszą być wyposażone w prawidłowo działający czujnik.

TPMS pośredni jest mniej precyzyjny, ponieważ nie mierzy ani ciśnienia, ani temperatury w oponach, ponadto, nie wykrywa spadku ciśnienia podczas postoju auta. Jednak system jest znacznie łatwiejszy w utrzymaniu i mniej kosztowny, ponieważ koła nie są wyposażone w czujniki ciśnienia.

Jaki wpływ ma system TPMS na utrzymanie i serwis pojazdu? 
Korzystanie z TPMS podczas jazdy, a także w obliczu kwestii utrzymania samochodu stwarza nowe wyzwania, zarówno dla kierowcy, jak i warsztatu:

Właściciel pojazdu, którego samochód jest wyposażony w bezpośredni system TPMS, nie będzie mógł samodzielnie zmienić opony, ale będzie potrzebować pomocy specjalnie wykwalifikowanego serwisanta, aby odpowiednio dopasować, dokonać kalibracji i sprawdzić czujnik w kole. Ze względu na wprowadzenie rozporządzenia w całej UE , rozwój nowej technologii związanej z czujnikami TPMS spowoduje, że warsztaty wulkanizacyjne oraz specjalistyczne serwisy będą szkolić swoich pracowników i inwestować w niezbędny sprzęt.

Czy można samodzielnie właściwie dopasować bezpośredni system TPMS? 
Montaż opon to kwestia związana z bezpieczeństwem, więc wymaga specjalistycznej wiedzy (np. umiejętne oszacowanie stanu zużycia opony, czy zastosowanie odpowiedniego momentu dokręcania śrub). Dlatego ALCAR zaleca dokonywanie tego typu prac i usług wyłącznie w wyspecjalizowanych warsztatach i serwisach.

Bezpośrednie systemy TPMS to także różne nowe wymagania techniczne: 

  • Konieczność kontroli zaworu przy każdej wymianie kół, aby zapobiec jego zużyciu.
  • Dla nowych opon: w celu zapewnienia sprawnej komunikacji pomiędzy czujnikiem a odbiornikiem TPMS, należy dokonać nowej konfiguracji czujników do pojazdu, w sytuacji, gdy są używane nowe czujniki (nowy ID czujnika) bądź następuje zmiana położenia kół wyposażonych w czujniki.
  • Podczas wymiany opon należy dokładnie sprawdzić stan naładowania baterii czujników.


Mój samochód nie jest wyposażony w TPMS, czy należy doposażyć auto? 
Pojazdy, które podlegają obowiązkowi posiadania TPMS będą już wyposażone w pośredni lub bezpośredni TPMS przez producenta pojazdu, gdyż w przeciwnym razie pojazd nie otrzyma homologacji i innych zezwoleń uprawniających go do normalnego ruchu w każdym z państw członkowskich UE.

Doposażanie auta w instalację TPMS nie jest obowiązkowe.

OPTYMALNE ROZWIĄZANIE ALCAR

Wiele wyzwań - proste rozwiązanie od ALCAR!

Bogata oferta ALCAR obejmuje dedykowane rozwiązanie producenckie. Oprócz samych czujników, kompleksowa oferta obejmie narzędzia diagnostyczne i oprogramowanie, serwis, części, oraz zestawy zapasowe, a także systemowe wsparcie dla wszystkich klientów i partnerów. Ponadto, w ALCAR Webshop można znaleźć wszelkie niezbędne informacje, procedury wczytywania, aktualizacje oprogramowania oraz profesjonalny Konfigurator TPMS.

 

Wiele wyzwań - proste rozwiązanie od ALCAR

ALCAR oferuje dedykowane rozwiązanie: równolegle z wprowadzeniem nowych czujników. W kooperacji ze światowym specjalistą w dziedzinie diagnostyki TPMS, firmą BARTEC proponujemy nowy, bardzo nowoczesny programator TPMS.

Dzięki programatorowi ALCAR TECH600, serwisanci TPMS będą teraz mieli do dyspozycji kompletne urządzenie diagnostyczno – programujące, oferujące wiele dodatkowych opcji.
Nowy ALCAR TECH600, między innymi posiada kolorowy wyświetlacz, WIFI, Bluetooth OBDII, bezprzewodowe ładowanie oraz bardzo odporną na uszkodzenia obudowę. Dzięki poprawionej nawigacji, dostępności wielu języków, bieżących aktualizacji poprzez WIFI, jak również opcji diagnostycznych dzięki OBD, nowy programator zdecydowanie upraszcza codzienne rutynowe czynności. Należy do tego dodać automatyczne rozpoznawanie czujników, multi programowanie, integrację ERP, oraz ogromną bazę procedur wczytywania, jak również trzyletnią licencję. Dodatkowo jednorazowy upgrade ALCAR pozwala na obsługę większości popularnych czujników z całego świata.